Sklepy pomagają seniorom w zakupach

Carrefour włącza się w akcję serwisu Szopi.pl, który za darmo dostarcza zakupy osobom w wieku ponad 60 lat.

Aktualizacja: 18.03.2020 15:47 Publikacja: 18.03.2020 15:03

Sklepy pomagają seniorom w zakupach

Foto: Adobe Stock

Od 11 marca Szopi.pl za darmo dostarcza produkty spożywcze osobom, które skończyły 60 lat. Według planów akcja ma trwać dwa tygodnie. Ze względu na znaczny wzrost liczby klientów Szopi.pl zwiększyło liczbę tzw. szoperów realizujących zamówieni, a w akcję włącza się również Carrefour.

Czytaj także: Niedziele handlowe 2020. W te niedziele będzie można zrobić zakupy w 2020 roku

- Seniorzy to grupa, o którą powinniśmy dbać szczególnie. Carrefour wspiera i włącza się w akcję Szopi polegającą na zapewnieniu darmowej dostawy produktów spożywczych osobom powyżej 60 roku życia - mówi Michał Sacha, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce oraz usług finansowych Carrefour Polska. Dzięki inicjatywie seniorzy będą mogli dokonać zakupów z oferty Carrefour z dostawą pod wskazany adres, bez wychodzenia z domu i co ważne bez dodatkowych kosztów transportu."

Od początku tygodnia firma Szopi.pl, zajmująca się dostawami produktów spożywczych zamówionych on-line, zanotowała podwojenie zainteresowania produktami spożywczymi i higienicznymi. Od 11 marca zamówienia osób, które skończyły 60 lat są dostarczane za darmo.

- Widzimy bardzo duży wzrost liczby zamówień. W każdym z miast, które obsługujemy: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu liczba zleceń wzrosła kilkukrotnie w stosunku do poprzednich dni. Zdajemy sobie sprawę, że zapotrzebowanie jest ogromne, zwłaszcza ze strony osób starszych czy obawiających się o swoje zdrowie, więc każdą chwilę poświęcamy na wzmocnienie ekipy szoperów i zwiększenie naszej przepustowości" – powiedziała Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor zarządzający Szopi.pl.

Szopi.pl zwiększa liczbę szoperów, którzy osobiście realizują i dostarczają zamówione produkty. Z tego powodu terminy realizacji dostawy uległy skróceniu. Szoperzy realizujący zakupy dla klientów Supemercato24 i Szopi otrzymali instrukcję dotyczącą zasad higieny i transportu produktów spożywczych. Informacje te pokrywają się z aktualnymi zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego, który rekomenduje częstsze mycie rąk oraz ich dezynfekowanie odpowiednimi środkami, zachowanie co najmniej 1 metra odległości od osób, które kaszlą i kichają oraz kaszel lub kichanie w chusteczkę jednorazową.

Model zakupów Szopi polega na wybraniu za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony www.szopi.pl produktów z określonego sklepu stacjonarnego. Klienci 60+ płacą obecnie wyłącznie za produkty, a nie za ich dostawę. Dedykowany, przeszkolony szoper realizuje osobiście zamówienie wybierając najświeższe produkty – np. warzywa i owoce. Później dostarcza zakupy pod wskazany adres, do samych drzwi. Klienci mogą zamawiać produkty między innymi z sieci handlowych: Auchan, Biedronka, Carrefour, Lidl. Płatności i rozliczenia są dokonywane wyłącznie bezgotówkowo.

Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne