Reklama

Tesco: to były dobre święta

Sieć hipermarketów i supermarketów zwiększyła sprzedaż w Wielkiej Brytanii o 1,3 proc. w okresie świątecznym.

Publikacja: 14.01.2016 11:08

Tesco: to były dobre święta

Foto: Bloomberg

- Sukces, jaki Tesco odniosło na swoim rodzimym rynku, zawdzięczany jest przede wszystkim niskim cenom oraz zwiększonej liczbie pracowników w sklepach – uważa Dave Lewis, dyrektor generalny sieci Tesco.

Choć największa sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii zakończyła rok chwilowym wzrostem, cały ostatni kwartał nie przebiegł dla firmy równie pomyślnie. Całkowita sprzedaż Tesco spadła w tym okresie o 0,5 proc.

Przez 13 tygodni kończąc na 28 listopada ubiegłego roku sprzedaż Tesco skurczyła się w Wielkiej Brytanii o 1,5 proc. w wyniku rezygnacji sieci z promocji tzw. „5 funtów z 40 funtów", wprowadzonej w 2014 r. Dopiero w ciągu 6 tygodni do 9 stycznia bieżącego roku zanotowano wzrost sprzedaży o 1,3 proc. Jest to niższy wynik niż w 2014 r., kiedy to w tym samym okresie świątecznym sprzedaż Tesco urosła o 2,1 proc.

- Nasza sprzedaż świąteczna była bardzo zadowalająca. Wciąż jest wiele do zrobienia, dokonujemy jednak wyraźnych postępów, a wielkość handlu odpowiada naszym całorocznym oczekiwaniom – przekonuje Lewis.

Inwestorzy zareagowali pozytywnie na opublikowane przez firmę wyniki. Wkrótce po tej informacji cena akcji Tesco skoczyła o ponad 7 proc.

Reklama
Reklama

Jak ocenia Lewis, międzynarodowa sprzedaż Tesco również się poprawiła. Firma doświadczyła w ostatnim czasie kolejnych wzrostów sprzedaży zarówno na rynkach europejskich, jak i azjatyckich. W Tajlandii osiągnęła pod koniec zeszłego roku najwyższy udział w rynku, odkąd pojawiła się w tym kraju.

W Europie sieć Tesco jest obecna w Polsce, Czechach, Irlandii, na Słowacji i na Węgrzech. Tylko w Polsce przedsiębiorstwo posiada aż 450 sklepów i przejęło na naszym rynku takie sklepy, jak Savia, HIT, Julius Meintl czy Leader Price.

Odkąd Lewis zajął najwyższe stanowisko w firmie we wrześnie 2014 r., dominującą strategią marketingową Tesco stała się obniżka cenowa oraz zwiększenie liczby personelu w sklepach. Jednakże w kwietniu ubiegłego roku spółka zdała raport z najniższych wyników w całej historii swojej działalności. Roczne straty, jakie poniosła brytyjska sieć kończąc na lutym 2015 r., sięgnęły przed opodatkowaniem 6,4 mld funtów. Lewis wciąż jednak wierzy, że dzięki determinacji i nowym taktykom uda mu się wyprowadzić firmę na prostą.

Handel
UOKiK wygrywa w sądzie z Biedronką. Sieć zapłaci potężną karę
Handel
Prada reaguje na krytykę. Limitowana kolekcja Kolhapuri powstanie w Indiach
Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Handel
Kandydat do przejęcia sklepów Carrefoura? Przynosi ogromne straty
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Handel
Polacy zaciskają pasa przed Świętami. Te produkty znikną z koszyków jako pierwsze
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama