Reklama
Rozwiń
Reklama

Wiele telewizorów może zniknąć ze sklepów. Nowe przepisy UE już weszły w życie

Od 1 marca obowiązuje bardziej rygorystyczna część rozporządzenia Komisji Europejskiej z 2019 roku.

Publikacja: 06.03.2023 14:43

Wiele telewizorów może zniknąć ze sklepów. Nowe przepisy UE już weszły w życie

Foto: Adobe Stock

W 2019 roku Komisja Europejska wydała rozporządzenie 2019/2021 dotyczące wymogów ekoprojektowania wyświetlaczy elektronicznych, które siłą rzeczy dotyczy telewizorów. W rozporządzeniu ustalono dwa progi czasowe zmieniające wymogi dotyczące ekranów i ich efektywności energetycznej oraz oznaczania klas energetycznych. Pierwszy próg wszedł w życie 1 marca 2021, a nowy 1 marca 2023 roku.

Każdy telewizor (wyświetlacz czy monitor) musi posiadać swój wskaźnik efektywności energetycznej (EEI) i od 1 marca 2023 dla nowoprodukowanych urządzeń nie ma taryfy ulgowej dla żadnej ze stosowanych technologii. Najważniejszy wskaźnik to ten w trybie włączenia i zgodnie z rozporządzeniem istnieje wzór pozwalający wyliczyć efektywność energetyczną, a który w uproszczeniu polega na stosunku mocy mierzonej do powierzchni ekranu i wynosić może maksymalnie 0,9 (0,75 w przypadku ekranów o rozdzielczości maksymalnie do HD).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama