Właściciel sieci, czyli portugalska grupa Jeronimo Martins, podał w sprawozdaniu, że w czwartym kwartale 2022 r. zwiększył przychody 24,1 proc. do 4,9 mld euro, a w ujęciu like-for-like (bez nowych sklepów) wzrost to 20,6 proc. Na koniec 2022 r. działało 3 395 sklepów, czyli 145 więcej niż rok wcześniej. W sumie powstało ich 157, ale firma część lokalizacji też zamknęła. 367 sklepów zostało zmodernizowane.
W całym 2022 r. przychody Biedronki wzrosły 20,9 proc. do 17,582 mld euro. Sprzedaż porównywalna wzrosła w 2022 roku o 20,6 proc.
- W Polsce Biedronka umocniła swoją pozycję lidera cenowego. Na szczególną uwagę zasługuje natychmiastowy, stanowczy sposób, w jaki nasze zespoły odpowiedziały na potrzebę wsparcia dużej liczby ukraińskich uchodźców, którzy przedostali się do kraju - wyjaśnia w komunikacie Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.
Czytaj więcej
Polacy patrzą już teraz tylko na rosnące ceny. Znaczenie innych kryteriów na zakupach spada. Do t...
W 2022 r. przychody grupy Jeronimo Martins wzrosły 21,5 proc. rdr do 25,4 mld euro, a w IV kwartale 2022 roku 23 proc. do 7 mld euro - podała spółka we wstępnych danych.