Właściciel sieci, czyli portugalska grupa Jeronimo Martins, podał w sprawozdaniu, że w czwartym kwartale 2022 r. zwiększył przychody 24,1 proc. do 4,9 mld euro, a w ujęciu like-for-like (bez nowych sklepów) wzrost to 20,6 proc. Na koniec 2022 r. działało 3 395 sklepów, czyli 145 więcej niż rok wcześniej. W sumie powstało ich 157, ale firma część lokalizacji też zamknęła. 367 sklepów zostało zmodernizowane.
W całym 2022 r. przychody Biedronki wzrosły 20,9 proc. do 17,582 mld euro. Sprzedaż porównywalna wzrosła w 2022 roku o 20,6 proc.
- W Polsce Biedronka umocniła swoją pozycję lidera cenowego. Na szczególną uwagę zasługuje natychmiastowy, stanowczy sposób, w jaki nasze zespoły odpowiedziały na potrzebę wsparcia dużej liczby ukraińskich uchodźców, którzy przedostali się do kraju - wyjaśnia w komunikacie Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.
Czytaj więcej
Polacy patrzą już teraz tylko na rosnące ceny. Znaczenie innych kryteriów na zakupach spada. Do tego już ponad 80 proc. regularnie czyta gazetki reklamowe sieci, by wyszukiwać oferty i planować zakupy. 40 proc. Polaków oszczędza na jedzeniu.
W 2022 r. przychody grupy Jeronimo Martins wzrosły 21,5 proc. rdr do 25,4 mld euro, a w IV kwartale 2022 roku 23 proc. do 7 mld euro - podała spółka we wstępnych danych.