Wyniki kwartalne: Dwojaki lipiec CCC

Odzieżowa grupa w ubiegłym miesiącu wprawdzie w wysokim tempie zwiększyła przychody, ale to głównie efekt rozwoju sieci sprzedaży i przejęcia internetowej platformy eObuwie.

Publikacja: 01.08.2016 14:05

W lipcu CCC wypracowało 207 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost wobec ubiegłego roku o 38,1 proc. Tempo jest nadal bardzo wysokie, ale trzeba pamiętać, że od połowy stycznia tego roku firma konsoliduje eObuwie.pl, którego rok temu nie było (udział tego internetowego sklepu w miesięcznych przychodach grupy sięga około 7-8 proc.).

Po wyeliminowaniu tego czynnika a także sprzedaży hurtowej lipcowe wzrosty CCC były mniej imponujące: sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych urosła "tylko" o 13,4 proc., do 176 mln zł. Tylko, bo sprzedaż urosła w wolniejszym tempie niż zwiększa się powierzchnia handlowa CCC w tym roku (około 24 proc.), co wskazuje, że sprzedaż porównywalna (obrazująca efektywność sieci) była w lipcu ujemna. Wzrost sprzedaży jest wolniejszy niż w czerwcu (skonsolidowanej wyniósł 38 proc., detalicznej 24 proc.).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem