Reklama

LPP liczy na poprawę także w kolejnych miesiącach

Odzieżowy gigant po zaskakująco dobrym wrześniu jest zadowolony z odbioru kolekcji przez klientów.

Aktualizacja: 05.10.2016 21:07 Publikacja: 05.10.2016 20:21

LPP we wrześniu zwiększyło przychody o 20 proc. i – co najważniejsze – wreszcie urosła marża brutto, wprawdzie tylko o 1 pkt, ale pozwoliło to na wzrost zysku brutto na sprzedaży o 22 proc. To najwyższy przyrost tego wyniku w LPP od co najmniej dwóch lat. W efekcie kurs akcji na giełdzie urósł przez tylko dwie pierwsze sesje tygodnia prawie o 30 proc. (w środę był stabilny).

– Pierwsza połowa września była jeszcze pewnym wyzwaniem z powodu wysokiej temperatury, ale druga połowa przyniosła jesienne ochłodzenie, które przełożyło się na bardzo duże zwyżki sprzedaży na wszystkich naszych rynkach – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP. Dodaje, że klienci bardzo pozytywnie ocenili kolekcję jesienną młodszych marek, szczególnie Mohito i Sinsay, gdzie zwyżki sprzedaży okazały się znaczące jeszcze podczas pierwszych ciepłych dni września. – Nasz biznes zależy od pogody, ale te wyniki to dowód na to, że dobra kolekcja może się sprzedać również w mniej sprzyjających dla branży warunkach zewnętrznych – dodaje Lutkiewicz.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Reklama
Reklama