Reklama
Rozwiń

LPP liczy na poprawę także w kolejnych miesiącach

Odzieżowy gigant po zaskakująco dobrym wrześniu jest zadowolony z odbioru kolekcji przez klientów.

Aktualizacja: 05.10.2016 21:07 Publikacja: 05.10.2016 20:21

Foto: materiały prasowe

LPP we wrześniu zwiększyło przychody o 20 proc. i – co najważniejsze – wreszcie urosła marża brutto, wprawdzie tylko o 1 pkt, ale pozwoliło to na wzrost zysku brutto na sprzedaży o 22 proc. To najwyższy przyrost tego wyniku w LPP od co najmniej dwóch lat. W efekcie kurs akcji na giełdzie urósł przez tylko dwie pierwsze sesje tygodnia prawie o 30 proc. (w środę był stabilny).

– Pierwsza połowa września była jeszcze pewnym wyzwaniem z powodu wysokiej temperatury, ale druga połowa przyniosła jesienne ochłodzenie, które przełożyło się na bardzo duże zwyżki sprzedaży na wszystkich naszych rynkach – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP. Dodaje, że klienci bardzo pozytywnie ocenili kolekcję jesienną młodszych marek, szczególnie Mohito i Sinsay, gdzie zwyżki sprzedaży okazały się znaczące jeszcze podczas pierwszych ciepłych dni września. – Nasz biznes zależy od pogody, ale te wyniki to dowód na to, że dobra kolekcja może się sprzedać również w mniej sprzyjających dla branży warunkach zewnętrznych – dodaje Lutkiewicz.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama