Aktualizacja: 03.05.2016 21:00 Publikacja: 03.05.2016 21:00
Foto: Rzeczpospolita
Obecnie w Polsce budujemy 1386 km autostrad, dróg szybkiego ruchu i obwodnic miast. Ile z tych kontraktów zdobyły firmy lub konsorcja stworzone przez nasze rodzime przedsiębiorstwa lub też takie, w których grają one równorzędną rolę z zagranicznym partnerem? Prawda jest brutalna – dokładnie 220,1 km, niewiele ponad 15 proc. całkowitej długości tras będących obecnie w realizacji. Na ponad 1100 pozostałych kilometrów pełnią one co najwyżej rolę podwykonawców, bo kontrakty są w rękach dużych graczy, przedsiębiorstw z mniejszym lub większym udziałem kapitału zagranicznego, od lat rozdających karty na rynku. Te proporcje wyglądały podobnie podczas realizacji programu, opartego na finansowaniu unijnym z budżetu 2007–2013.
Przeczytaliśmy oficjalne programy wyborcze. Co kandydaci na prezydenta - Rafał Trzaskowski, Karol Nawrocki, Sław...
Programy gospodarcze kandydatów na prezydenta przynoszą egzotyczny wachlarz propozycji, od utworzenia przystani...
W obliczu dynamicznych przemian gospodarczych, technologicznych i społecznych polskie przedsiębiorstwa stoją prz...
Dziś w Brukseli kraje Unii Europejskiej uzgodniły 17. pakiet sankcji wobec Rosji. Mogą zostać przyjęte w najbliż...
Słowo „prywatyzacja” ma raczej negatywne konotacje. Praktycznie zniknęło z debaty publicznej. W kampanii wyborcz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas