Reklama

Konsumenci we Francji mniej pewni, szefowie firm teź

Konsumenci we Francji byli w sierpniu nieco mniej pewni gospodarki, nastroje szefów firm pogarszały się w dalszym ciągu wraz z rosnącą liczbą zakażeń i nowymi przepisami sanitarnymi

Publikacja: 28.08.2021 15:31

Konsumenci we Francji mniej pewni, szefowie firm teź

Foto: Bloomberg

Urząd statystyczny INSEE podał, że jego miesięczny wskaźnik zaufania konsumentów do gospodarki zmalał do 99 pkt ze 100 pkt w lipcu; ekonomiści przepytani przez agencję Reutera spodziewało się 100 pkt. Wskaźnik ten osiągnął swój szczyt 102 pkt w czerwcu, był największy od początku pandemii, bo przyspieszył program szczepień i zniesiono ograniczenia związane z wirusem.

Francja stoi teraz jednak przed czwartą falą zachorowań głównie na wariant Delta, rząd wprowadził w sierpniu konieczność pokazywania dowodów szczepień lub ujemnych testów przed wejściem do barów, kawiarni, restauracji, kin, pociągów i dużych centrów handlowych, co z kolei wywołało demonstracje protestu w większych miastach kraju w każdą sobotę. Rząd nie zamierza jednak ustępować.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Gospodarka
Jak PE walczy z dezinformacją
Gospodarka
Polska musi zbudować własną kopalnię „złota”
Gospodarka
Wojciech Balczun, MAP: Prezesi spółek Skarbu Państwa powinni być liderami, a nie królami
Gospodarka
Pierwszy nowy park narodowy od ćwierćwiecza coraz bliżej. Koszt to nawet 167 mln
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Gospodarka
Merz przyznaje: niemiecka gospodarka w strukturalnym kryzysie
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama