Reklama

Konsumenci we Francji mniej pewni, szefowie firm teź

Konsumenci we Francji byli w sierpniu nieco mniej pewni gospodarki, nastroje szefów firm pogarszały się w dalszym ciągu wraz z rosnącą liczbą zakażeń i nowymi przepisami sanitarnymi

Publikacja: 28.08.2021 15:31

Konsumenci we Francji mniej pewni, szefowie firm teź

Foto: Bloomberg

Urząd statystyczny INSEE podał, że jego miesięczny wskaźnik zaufania konsumentów do gospodarki zmalał do 99 pkt ze 100 pkt w lipcu; ekonomiści przepytani przez agencję Reutera spodziewało się 100 pkt. Wskaźnik ten osiągnął swój szczyt 102 pkt w czerwcu, był największy od początku pandemii, bo przyspieszył program szczepień i zniesiono ograniczenia związane z wirusem.

Francja stoi teraz jednak przed czwartą falą zachorowań głównie na wariant Delta, rząd wprowadził w sierpniu konieczność pokazywania dowodów szczepień lub ujemnych testów przed wejściem do barów, kawiarni, restauracji, kin, pociągów i dużych centrów handlowych, co z kolei wywołało demonstracje protestu w większych miastach kraju w każdą sobotę. Rząd nie zamierza jednak ustępować.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gospodarka
Czarny czwartek Kremla. USA uderzają w ropę, a Unia w banki i sojuszników Rosji
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Gospodarka
TIGER Grzegorza Kołodki ma już 25 lat
Gospodarka
Własne surowce to bezpieczeństwo i stabilność
Gospodarka
Rosyjskie regiony bankrutują. Wojna Putina zabiera wszystkie dochody
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Gospodarka
Czy powódź nauczyła nas reagować na sytuacje kryzysowe?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama