W drugim kwartale bieżącego roku Groupon wypracował zysk netto w wysokości 28,4 mln dol., wobec straty w pierwszym na poziomie 107,4 mln dol. Przychody spółki skoczyły o 45 proc. i wyniosły 568,3 mln dol. Spółka poinformowała, że zakładała osiągnięcie lepszego wyniku, jednak niekorzystne kursy walut pomniejszyły przychody o 32,4 mln dol.
Ogłaszając wyniki Groupon podał, że po drugim kwartale spółka miała 38 mln aktywnych użytkowników. W porównaniu z analogicznym okresem 2011 r. jest to skok o 65 proc.
Kluczowym rynkiem dla firmy pozostaje Ameryka Północna. Spółka podała, że odnotowała 66 proc. skok przychodów ze swojej działalności za oceanem.
- Mamy za sobą naprawdę dobry kwartał i to pomimo zawirowań gospodarczych w Europie oraz ciągłych inwestycji w nową technologię – powiedział Andrew Mason, prezes Groupona.
Zgodnie z prognozami trend wzrostowy zostanie utrzymany. Spółka zapowiada, że w trzecim kwartale przychody nadal będą rosły osiągając okresie od lipca do września poziom 580 mln dol. Prognozy na ostatni kwartał są równie optymistyczne i zakładają skok przychodów do wartość 620 mln dol.