Reklama

Dywidendy powoli topnieją

Giełdowe spółki z całego świata wypłaciły w I kwartale swoim udziałowcom 218 mld dol.w postaci dywidend. To o 6,3 proc. mniej, niż przed rokiem, ale ten spadek to w dużej mierze efekt zmian kursów walut – wyliczyła firma inwestycyjna Henderson Global Investors.

Publikacja: 18.05.2015 14:12

Dywidendy powoli topnieją

Foto: Bloomberg

Był to już drugi z rzędu kwartał, gdy wartość dywidend na świecie spadła. Potwierdza to prognozę HGI z raportu podsumowującego 2014 r., wedle której w tym roku spółki nie będą zwiększały wypłat dla inwestorów. W ub.r. oddały im niemal 1,2 bln dol., najwięcej w historii.

Analitycy HGI szacują globalną wartość dywidend na podstawie wypłat z 1200 największych giełdowych spółek, odpowiadających za około 90 proc. kapitalizacji światowego rynku akcji. Wszystkie dywidendy przeliczają na dolary. Gdy amerykańska waluta się umacnia, dolarowa wartość wypłat w innych walutach maleje. Tak było m.in. w I kwartale, gdy średnio dolar był o 11 proc. silniejszy względem koszyka walut głównych partnerów handlowych USA, niż przed rokiem.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Giełda
Inwestorzy w Warszawie ostrożnie podchodzą do zakupów akcji
Giełda
Na GPW trwa przeciąganie liny
Giełda
Giełdy zareagowały na plan pokojowy. Warszawa została daleko w tyle
Giełda
Nancy Pelosi ma status legendarnej inwestorki
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Giełda
Ciężki początek sesji na GPW. WIG20 ląduje na wsparciu
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama