W tym roku DM PKO BP świętuję 25-lecie. Jubileusz przypada jednak na bardzo trudne czasy dla domów maklerskich. Jaka jest kondycja DM PKO BP?
Faktycznie kondycja branży maklerskiej nie jest najlepsza, co widać m.in. w wynikach finansowych domów maklerskich. U nas sytuacja wygląda jednak nieco inaczej. Z jednej strony odczuwamy trudy związane ze słabą koniunkturą giełdową, z drugiej, mamy jednak mocno zdywersyfikowany biznes. Przychody z prowizji giełdowych stanowią dziś mniej niż połowę naszych całkowitych przychodów. Mamy kilka innych segmentów działalności, które równoważą nam zmiany w koniunkturze giełdowej.
DM PKO BP z okazji 25-lecia przygotował specjalną promocję dla klientów. Na czym dokładnie polega?
Nasza oferta ma kilka wymiarów. Chcemy m.in. podkreślić aspekt wizerunkowy, czyli to że działamy od 25 lat. Mamy także konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, który jest skierowany do naszych obecnych klientów. Trzecia część to promocja skierowana do osób, które nie są naszymi klientami. Próbujemy zachęcić ich do przejścia do naszej firmy i skorzystania z naszych usług. Oczywiście aby taka zachęta miała sens musi się wiązać z promocją cenową.
Nowym i nieaktywnym klientom, które przeniosą do was swoje aktywa oferujecie prowizję na rynku akcji w wysokości 0,17 proc. Czy w sytuacji, w której "normalna" prowizja wynosi około 0,38 proc. wasza oferta nie jest psuciem rynku?