Reklama
Rozwiń

Najcenniejsze marki Rosji to alkohole

Najnowszy Forbes zestawił ranking 50 najcenniejszych i najpopularniejszych marek Rosji. Na czele alkohole - piwo „Bałtika” Carlsberga i wódka firmy z Polski

Aktualizacja: 19.12.2009 16:13 Publikacja: 19.12.2009 12:54

Najcenniejsza marką w Rosji jest według miesięcznika Forbes Bałtika

Najcenniejsza marką w Rosji jest według miesięcznika Forbes Bałtika

Foto: Bloomberg

To że na czele są alkohole nie dziwi, bo w całym spisie stanowią one ponad 40 proc. najcenniejszych marek Rosji. Najmniej - bo tylko cztery są marki przemysłowe, co ciekawe mało znane i popularne np. w Polsce - sprzęt agd Rolsen i Vitek olej silnikowy Łukoil i opony Amtel.

Bałtika warta jest według magazynu prawie 77 mld rubli (2,6 mld dol.). Druga w kolejności - wódka „Zielona marka” została wyceniona na ponad połowę mniej (30 mld rubli tj. 1 mld dol.).

Właścicielem marki jest założony w 1990 r w Polsce przez Amerykanów koncern Central European Distribution Corporation (CEDC), właściciel m.in Żurbówki i Soplicy. W 2008 r CEDC kupił od rosyjskiego biznesmena Siergieja Generałowa jego firmę Russkij Alkohol, produkującą Zieloną markę.

Grupa CEDC to największy producent wódki na świecie z roczną sprzedażą 280 mln l. Notowana jest na nowojorskiej giełdzie. Główne rynki grupy to Polska, Rosja i Węgry. Forbes pisze o niej „polski koncern”.

Trzecią najdroższą marką Rosji jest „Prostokwaszino” - wyroby mleczarskie firmy Unimilk (ok. 0,8 mld dol.).

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: piwo „Klinskoje” i „Sybirskaja koron” (oba browarów SUN InBev), nabiał marki „Domik w dierewnie” (Wiejski domek, firmy Wimm-Bill-Dann) i „Czudo” (Cudeńko, Wimm-Bill-Dann); kiełbasa „Ostankino” wódka „Putinka” (Wineksim) i papierosy „Jawa” (BAT). Ostatni na liście są opony Amtel wycenione na 6,4 mld rubli (213 mln dol.).

To że na czele są alkohole nie dziwi, bo w całym spisie stanowią one ponad 40 proc. najcenniejszych marek Rosji. Najmniej - bo tylko cztery są marki przemysłowe, co ciekawe mało znane i popularne np. w Polsce - sprzęt agd Rolsen i Vitek olej silnikowy Łukoil i opony Amtel.

Bałtika warta jest według magazynu prawie 77 mld rubli (2,6 mld dol.). Druga w kolejności - wódka „Zielona marka” została wyceniona na ponad połowę mniej (30 mld rubli tj. 1 mld dol.).

Finanse
Listy zastawne: klucz do tańszych kredytów mieszkaniowych?
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Finanse
Otwarcie na dialog, czekanie na konkretne działania
Finanse
Putin gotowy na utratę zamrożonych aktywów. Już nie chce kupować boeingów
Finanse
Donald Trump wybiera nowego szefa Fed. Kandydat musi spełniać podstawowy warunek
Finanse
Holistyczne spojrzenie na inwestora