To że na czele są alkohole nie dziwi, bo w całym spisie stanowią one ponad 40 proc. najcenniejszych marek Rosji. Najmniej - bo tylko cztery są marki przemysłowe, co ciekawe mało znane i popularne np. w Polsce - sprzęt agd Rolsen i Vitek olej silnikowy Łukoil i opony Amtel.
Bałtika warta jest według magazynu prawie 77 mld rubli (2,6 mld dol.). Druga w kolejności - wódka „Zielona marka” została wyceniona na ponad połowę mniej (30 mld rubli tj. 1 mld dol.).
Właścicielem marki jest założony w 1990 r w Polsce przez Amerykanów koncern Central European Distribution Corporation (CEDC), właściciel m.in Żurbówki i Soplicy. W 2008 r CEDC kupił od rosyjskiego biznesmena Siergieja Generałowa jego firmę Russkij Alkohol, produkującą Zieloną markę.
Grupa CEDC to największy producent wódki na świecie z roczną sprzedażą 280 mln l. Notowana jest na nowojorskiej giełdzie. Główne rynki grupy to Polska, Rosja i Węgry. Forbes pisze o niej „polski koncern”.
Trzecią najdroższą marką Rosji jest „Prostokwaszino” - wyroby mleczarskie firmy Unimilk (ok. 0,8 mld dol.).