Zamiar jej powołania ujawniło przed tygodniem Ministerstwo Spraw Zagranicznych, ale propozycja została od razu storpedowana przez Ministerstwo Gospodarki. Według nieoficjalnych informacji we wtorek doszło nawet do spotkania w tej sprawie wicepremiera Waldemara Pawlaka z szefem MSZ Radosławem Sikorskim.

– Uważamy, że Polsce potrzebny jest spójny system promocji. Natomiast będziemy poszukiwać najlepszych rozwiązań, które będą akceptowane przez wszystkie zainteresowane strony – skomentowała dla „Rz" wiceminister spraw zagranicznych Beata Stelmach.

MSZ proponowało, by nowa agencja powstała na bazie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, a jej szef był wybierany przez premiera po wskazaniu przez resorty gospodarki i MSZ. Ten ostatni odgrywałby jednak decydującą rolę w sprawie strategii promocji. Chciał też przejąć nadzorowane przez resort gospodarki wydziały promocji handlu i inwestycji przy ambasadach.