- O działalności agencji można powiedzieć wiele rzeczy. Należy jednak dostrzec również ich pozytywną rolę. Zazwyczaj bowiem obniżenie ratingu wymusza na rządach kolejne działania, które mają poprawić sytuację – powiedział prof. Krzysztof Rybiński. Jak jednak podkreślił, są aspekty w których działanie agencji należałoby usprawnić.
- Spotykamy się z sytuacja, w której nie wiemy na jakich zasadach oparte są oceny wystawiane przez agencje – dodał Rybiński
Z opinią tą zgodził się Mariusz Kolwas z Europejskiego Funduszu Leasingowego.
- Ciężko jest teraz określić, jaką metodologię przyjmują agencję przy ocenianiu. Zdarza się, że różne firmy, różnie oceniają sytuację. Uważam więc, że metodologia ich działania powinna być bardziej transparentna. Trzeba także pamiętać, że rolą agencji jest tylko doradzanie, a nie narzucanie wyborów – dodał Kolwas.
Jak podkreślił Adam Świrski, dyrektor zarządzający Deutsche Bank Polska, żadna agencja nie jest nieomylna.