Reklama
Rozwiń
Reklama

Centrum im. A. Smitha: Kiedy e-płatności w urzędach

Wprowadzając szybkie elektroniczne płatności samorządy mogłyby zaoszczędzić prawie 70 mln zł - raport Centrum im. A. Smitha.

Publikacja: 28.06.2016 14:21

Centrum im. A. Smitha: Kiedy e-płatności w urzędach

Foto: 123rf.com

Wprowadzenie przelewów typu pay-by-link w administracji samorządowej sprawi, że 794 pełnoetatowych pracowników będzie mogło zostać skierowanych do innych prac, co przekłada się na 66,5 mln zł oszczędności rocznie – wyliczyli eksperci Centrum im. A. Smitha. Dla pojedynczych samorządów oszczędności byłby odpowiednio mniejsze, w przypadku miast, które brały udział w badaniu CAS, mediana wynosi 155 tys. zł rocznie.

Skąd takie wyliczenia? CAS zbadał, że do samorządów wpływa ok. 53,8 mln przelewów rocznie. Sprawdzenie i przyporządkowanie przelewu do konta danej osoby w systemie administracji trwa 30 sekund, a jeśli są błędy - średnio 15 minut. W sumie całkowity czas pracy potrzebnej do obsługi przelewów do samorządów w całej Polsce w ciągu roku wynosi ok. 1,8 mln godzin i potrzeba na to 1134 etaty. Dzięki przelewom typu pay-by-link, 70 proc. tego czasu pracy można zaoszczędzić. Przekłada się to właśnie na wspomniane wcześniej 794 etaty i 66,6 mln zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse
Silny jak polski konsument. Leasing liczy na inwestycje
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Finanse
Atak hakerów, wyciekły numery PESEL. Wicepremier ostrzega
Finanse
Fed tnie stopy procentowe. Rynek szykuje się na kolejne cięcia
Finanse
Gorączka złota w Rosji. Obywatele na potęgę skupują kruszec
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Finanse
Sąd ogłosił upadłość spółki Cinkciarz.pl. Co z pieniędzmi tysięcy klientów?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama