Google, IBM i Apple otwierają tegoroczne zestawienie BrandZ Top 100 – czyli ranking stu najcenniejszych marek w świecie, który od czterech lat przygotowuje firma badawcza Millward Brown Optimor. Marka Google, która prawie od początku (od 2007) utrzymuje pozycję lidera, jest już wyceniana na ponad 114 mld dolarów . To oznacza, że w ciągu roku zyskała 14 proc.
Jeszcze większym wzrostem mogą się pochwalić marki IBM i Apple, których wartość zwiększyła się w ciągu roku o prawie jedną trzecią do (odpowiednio) 86 mld dol. i 83 mld dol. Ten skok wycen ścisłej czołówki rankingu walnie się przyczynił do zwiększenia łącznej wartości całej Top 100, która w tym roku przekroczyła pułap 2 bilionów dolarów. Największy skok wyceny odnotował Samsung (o 80 proc.)
Ranking potwierdza siłę marek technologicznych, które w tym roku zdominowały pierwszą piątkę. Zamyka ją Coca-Cola, która jeszcze w 2009 r. zajęła trzecie miejsce. Na czwarte spadł ubiegłoroczny wicelider Microsoft, jedyna marka z pierwszej piątki, która nie zyskała na wartości w ciągu roku.