Resort finansów wprowadza od środy, pierwszego czerwca obowiązek rejestracji rozmów z podatnikiem. Rozmowy z osobami dzwoniącymi do Krajowej Informacji Podatkowej mają być nagrywane aby lepiej zabezpieczać zarówno podatników, jak i pracowników udzielających odpowiedzi.

– Nagranie pomoże podatnikowi np. wtedy, gdy pracownik infolinii udzieli mu błędnej lub niedokładnej informacji – tłumaczy na stronach ministerstwa rzecznik prasowy resortu finansów Małgorzata Brzoza. – Z drugiej strony zdarzają się sytuacje, kiedy podatnik nieprawidłowo zrozumie odpowiedź pracownika KIP. Dzięki nagraniu będzie można wyjaśnić, jak rzeczywiście wyglądała rozmowa podatnika z infolinią i czy jakaś odpowiedź została przekręcona – wyjaśnia rzecznik.

Resort podkreśla, że w nowym nakazie nie ma nic szczególnego. bo nagrywanie rozmów klientów z infolinią jest powszechną praktyką stosowaną np. przez banki i firmy ubezpieczeniowe. Zapobiega to przed problemami powstałymi w wyniku mylnej interpretacji odpowiedzi przez klienta lub utraty jej aktualności w związku ze zmianami w prawie.