Reklama

Lepsze nastroje konsumentów w październiku

W październiku, podobnie jak we wrześniu, nastąpiła poprawa nastrojów wśród konsumentów - podał w komunikacie Ipsos. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 1,8 pkt do 88,2 pkt.

Publikacja: 28.10.2011 15:34

Według autorów badania, motorem poprawy są nadal coraz lepsze oceny sytuacji gospodarczej.

Z badania wynika, że Wskaźnik Klimatu Gospodarczego zanotował wzrost do poziomu 80,2 pkt (+5,5 pkt).

"Nastąpiło to przede wszystkim za sprawą wzrostu udziału osób, które oczekują w ciągu najbliższego roku poprawy sytuacji gospodarczej kraju (+4 pkt proc.). Dotychczasową zmianę, jaka zaszła w naszej gospodarce w ciągu ostatnich 12 miesięcy także oceniano nieco lepiej niż w ubiegłym miesiącu" - napisano w komentarzu.

Skłonność do Zakupów spadła o 0,7 pkt. Wartość tego wskaźnika wynosi obecnie 93,6 pkt.

"Jest to związane ze wzrostem niepewności w odniesieniu do sytuacji materialnej gospodarstw domowych - o przeszło 4 pkt. procentowe wzrosła liczba osób, które nie wiedzą, w jakim kierunku potoczą się zmiany w zakresie ich warunków materialnych. Możliwe, że nieznaczny spadek skłonności do zakupów jest związany również z postrzeganym wzrostem cen produktów. W październiku aż o 7 pkt procentowych wzrósł odsetek osób uważających, że w ostatnim roku ceny znacznie wzrosły" - napisano.

Reklama
Reklama

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 7 a 14 października 2011 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1010 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Finanse
Bruksela zablokowała najważniejszy fundusz Putina. Kieruje nim były obywatel Ukrainy
Finanse
Członek Fed wzywa do obniżki stóp. Media typują go na następcę Jerome’a Powella
Finanse
Donald Trump twierdzi, że nie planuje zwolnić szefa Fed, Jerome’a Powella
Finanse
Srebro najdroższe od 14 lat. Powodów jest kilka
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Finanse
Kulawa moralność finansowa Polaków. Ponad 2/5 z nas akceptuje oszustwa
Reklama
Reklama