Reklama

Polscy liderzy odpowiedzialnego biznesu

Coca-Cola HBC Polska, Diageo Polska, Jumarpol, PKN Orlen, PKO Bank Polski, Velux Polska oraz Volkswagen Poznań to firmy, które kierują się najwyższymi standardami odpowiedzialnego biznesu

Publikacja: 11.09.2012 01:32

Podczas Gali Liderów Odpowiedzialnego Biznesu 2012 nagrodzono firmy w siedmiu kategoriach i branżach

Podczas Gali Liderów Odpowiedzialnego Biznesu 2012 nagrodzono firmy w siedmiu kategoriach i branżach

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

– Często nadal jest on traktowany jako dodatkowa działalność, oderwana od zarabiania pieniędzy. Tymczasem nic bardziej mylnego. To, co interesuje odpowiedzialnych inwestorów – szczególnie w dzisiejszych czasach – to nie szybkie, a co za tym idzie niepewne zyski, lecz dynamiczny i długotrwały wzrost wartości przedsiębiorstwa – podkreślał Andrzej Jacaszek, wiceprezydent Pracodawców RP, podczas poniedziałkowej Gali Liderów Odpowiedzialnego Biznesu 2012.

Nagrodzono na niej firmy –  laureatów wybranych w siedmiu kategoriach i branżach. W branży dóbr konsumpcyjnych FMCG Liderem Odpowiedzialnego Biznesu została już drugi rok z rzędu Coca-Cola HBC Polska. W kategorii „średnie przedsiębiorstwo" tytuł zdobyło Diageo Polska. Liderem Odpowiedzialnego Biznesu w branży budowlanej został Velux Polska, a w kategorii ogólnej zwyciężył Volkswagen Poznań. Obok polskich spółek międzynarodowych korporacji tytuł liderów zdobyły też trzy krajowe przedsiębiorstwa. Liderem Odpowiedzialnego Biznesu w branży paliwowo-energetycznej został PKN Orlen, w branży finansowej tytuł zdobył PKO Bank Polski, a wśród małych firm najlepszy wynik uzyskała spółka Jumarpol.

Konkurs zrealizowany już po raz drugi w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu", ma wyłaniać firmy, które na co dzień kierują się jego zasadami w swej działalności. To inicjatywa Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej oraz sześciu partnerskich firm: Danone, GlaxoSmithKline, Hochtief Polska, Orange Polska, PGNiG i PZU. Partnerem merytorycznym przedsięwzięcia jest firma PwC, a „Rzeczpospolita" jest partnerem medialnym przedsięwzięcia.

Przedsiębiorstwa przystę- pujące do konkursu musiały odpowiedzieć na pytania dotyczące kluczowych obszarów biznesu oraz podpisać deklarację przestrzegania zasad kodeksu odpowiedzialnego biznesu (CR). Kandydatów, których w tym roku było 36, oceniały Rada Ekspertów oraz Kapituła Konkursu.

Te dwa gremia, w skład których weszli eksperci z poszczególnych branż oraz autorytety z zakresu CR, oceniały nadesłane zgłoszenia pod kątem m.in. poziomu wspierania rozwoju gospodarczego i społecznego, zapewniania godnych warunków pracy oraz odpowiedzialności firmy za środowisko naturalne. Kryteria oceny podzielono na podstawowe (identyczne dla każdej z branż) oraz dodatkowe.

Reklama
Reklama

– To, czy odpowiedzialny biznes jest odpowiednio wdrażany, w dużej mierze nie zależy od nakładów finansowych, lecz od umiejętności menedżerów wizjonerskiego patrzenia w przyszłość i przewidywania długoterminowych korzyści – zaznacza Andrzej Jacaszek.

Finanse
Technologie odpowiedzią na cyberzagrożenia
Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Finanse
Osiem tysięcy wierzycieli Cinkciarza. Syndyk prześledzi księgi rachunkowe spółki
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama