Reklama

Nowe propozycje nadzieją na odrobienie strat

Wiele pomysłów analityków na wrzesień okazało się nietrafionych – wszyscy brokerzy zakończyli miesiąc pod kreską. Czy nowe spółki w portfelach przyniosą pozytywny efekt?

Publikacja: 01.10.2019 21:00

Nowe propozycje nadzieją na odrobienie strat

Foto: Adobe Stock

Wytypowane przed miesiącem firmy nie dały zarobić żadnemu z biur maklerskich biorących udział w rywalizacji „Parkietu". Odbiło się to na uśrednionej stopie zwrotu z wszystkich portfeli – w zakończonym miesiącu znalazła się ona 2,7 proc. pod kreską, a więc znacznie gorzej niż sam rynek mierzony indeksem WIG, który zyskał 1 proc.

Wrześniowa przecena skłoniła ekspertów do poszukiwań nowych okazji na rynku. Mimo pewnych trudności typujący nie ustają w poszukiwaniach okazji z szerokiego rynku akcji, wychodząc z założenia, że odpowiednia selekcja w tym segmencie może przynieść pozytywne rezultaty. Na ich celowniku dość nieoczekiwanie znaleźli się niezbyt liczni reprezentanci branży turystycznej. Najwyraźniej wyczuli, że upadek brytyjskiego giganta Thomasa Cooka może stanowić szansę na przejęcie części rynku przez inne spółki działające w tej samej branży. Dlatego nie powinno specjalnie dziwić, że jedną z najczęściej wskazywanych spółek w portfelach na październik są Enter Air i Rainbow Tours.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse
Fed tnie stopy procentowe. Rynek szykuje się na kolejne cięcia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Finanse
Gorączka złota w Rosji. Obywatele na potęgę skupują kruszec
Finanse
Sąd ogłosił upadłość spółki Cinkciarz.pl. Co z pieniędzmi tysięcy klientów?
Finanse
Samsung Pay wchodzi do Polski. Cel: milion użytkowników w rok
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Finanse
Wojna o mobilne płatności. Samsung rzuca wyzwanie Blikowi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama