Reklama

Superbank za krajowymi „bad banks”

Wiceprezes EBC, Vitor Constancio zaapelował o tworzenie krajowych struktur likwidowania nieściągalnych wierzytelności (bad banks), aby rozwiązać problem biliona euro trudnych do odzyskania przez banki po kryzysie finansowym.

Aktualizacja: 05.02.2017 13:28 Publikacja: 05.02.2017 13:23

Superbank za krajowymi „bad banks”

Foto: Bloomberg

W związku z kłopotami banków we Włoszech i w innych krajach strefy euro słabszych gospodarczo Constancio zaapelował o opracowanie europejskiego planu tworzenia firm zarządzających aktywami (AMC) dla ratowania zagrożonych banków zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Pod koniec stycznia Niemcy sprzeciwiły się propozycji Europejskiego Urzędu Bankowego EBA powołania takiej struktury w skali całej Unii, bo stwierdziły, że ryzykowne pożyczki skupiły się w kilku krajach, we Włoszech, Portugalii i na Cyprze. Utworzenie prawdziwej firmy zarządzającej aktywami byłoby jednak trudne w obecnych warunkach. „W trybie natychmiastowym rozwiązaniem oznaczającym postęp mogłoby być opracowanie europejskiego planu działania z wykorzystaniem na szczeblu krajowym takich firm AMC - stwierdzono podczas niedawnego posiedzenia w Brukseli. - Taki europejski schemat miałby ustalić, co jest możliwe w ramach elastycznego podejścia do istniejących przepisów prawnych i zachęcać kraje do podejmowania wszelkich koniecznych działań w precyzyjnie ustalonym harmonogramie”.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Finanse
"MF otwarte na zmiany". Pierwsze konsultacje projektu Osobistego Konta Inwestycyjnego.
Finanse
Andrzej Domański: OKI to priorytetowy projekt Ministerstwa Finansów
Finanse
Minister Andrzej Domański tłumaczy, jak będzie działać Osobiste Konto Inwestycyjne
Finanse
Portret finansowy młodych. Nie jest różowo
Finanse
Zmiany kadrowe w KNF. Sebastian Skuza odwołany ze stanowiska
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama