Polska sercem szlaku Europa–Azja

Nasz kraj jest kluczowym ogniwem na drodze handlowej między obydwoma kontynentami. Jednak do rozwoju polskiej oferty potrzebne są dalsze inwestycje.

Publikacja: 14.05.2019 23:00

Musimy dbać o konkurencyjność Polski na Nowym Jedwabnym Szlaku, a jej elementami są: cena, czas i mi

Musimy dbać o konkurencyjność Polski na Nowym Jedwabnym Szlaku, a jej elementami są: cena, czas i miejsce dowozu – wskazywali eksperci

Foto: materiały prasowe/Tomasz Jodłowski

– Musimy dbać o konkurencyjność Polski na Nowym Jedwabnym Szlaku (NJS), a elementami tej konkurencyjności są: cena, czas i miejsce dowozu. Dlatego Polska musi zabiegać o rozwój infrastruktury liniowej i punktowej – mówił Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo, w trakcie debaty „Logistyka między Europą a Azją", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

W ostatnich latach można zaobserwować dynamiczny wzrost liczby pociągów kontenerowych kursujących w obie strony na linii Chiny–Unia Europejska. W 2018 r. takich pociągów jadących z Chin do UE i z UE do Chin było w sumie 6,3 tys. Zmniejsza się również dysproporcja między ruchem Chiny–UE. W 2018 r. 57 proc. wszystkich pociągów stanowiły te jadące do Europy. Rok wcześniej współczynnik ten wynosił 65 proc.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Europejski Kongres Gospodarczy
Ultre 4 Cargo. Oto nowy, polski samochód elektryczny
Europejski Kongres Gospodarczy
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne
Europejski Kongres Gospodarczy
Inwestorzy zagraniczni pod presją
Europejski Kongres Gospodarczy
Jako globalny bank pozwalamy rozpoznać lokalne potrzeby
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Europejski Kongres Gospodarczy
Inwestycje wodorowe to nie sprint, a maraton
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne