Reklama

Pomysł na integrację aniołów biznesu

Pierwszy w Polsce punkt kontaktowy dla aniołów biznesu, czyli przedsiębiorców wspierających startupy, ruszył w ramach Kampusu Innowacji w Cambridge Innovation Center (CIC) w Warszawie.

Publikacja: 30.10.2020 11:05

Pomysł na integrację aniołów biznesu

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

- Potrzebujemy inwestorskiej rewolucji - mówi Robert Ługowski, partner zarządzający Cobin Angels - działającej od ponad pięciu lat sieci prywatnej sieci aniołów biznesu, która zrzesza ok. 50 inwestorów. To osoby, które osiągnęły sukcesy w biznesie, a teraz są gotowe wspierać innowacyjne przedsięwzięcia nie tylko finansowo, lecz także swoim doświadczeniem i kontaktami.

Ługowski chce teraz zbudować społeczność inwestorską aniołów biznesu, która ma się stać platformą i hubem do edukacji, do budowania kontaktów i koinwestycji z lokalnymi graczami a także punktem kontaktu dla międzynarodowych funduszy venture capital poszukujących możliwości inwestycyjnych w Europie Środkowowschodniej. Pomogłoby to przyciągnąć więcej kapitału zagranicznego do naszego regionu. Jak przypomina szef Cobin Angels, z raportu State of European Tech 2019 wynika, że Polska posiadając 5 proc. europejskich talentów technologicznych przyciąga zaledwie 0,5 proc. europejskiego kapitału wysokiego ryzyka.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama