Już po raz drugi nad nad profesjonalizmem i bezzstronnością przygotowania naszej listy czuwa Rada Patronów Marki, złożona z szefów firm, do których należą cenne, rodzime znaki towarowe; Gino Rossi, grupy Lotos, IDM, JW Construction, Pekao, Polkomtelu, Presspubliki, PZU, Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita i TVP. Nasz ranking to jedyne w Polsce porównanie wartości i mocy marek oparte na „twardych" kryteriach finansowych. W tym roku ocenimy w nim 387 rodzimych marek, szacując zarówno ich wartość, jak też ich moc, rozumianą jako pozycjęrynkową, postrzeganie marki przez konsumentów i prestiż z nią związany.
Zgodnie z rekomendacjami Rady Patronów Marki w IV edycji rankingu wybierzemy najmocniejsze marki już w siedmiu kategoriach. Porównamy siłę marek spożywczych, napojów i używek, produktów niespożywczych, instytucji finansowych, firm telekomunikacyjnych, mediów oraz handlu i usług. Te trzy ostatnie kategorie wydzieliliśmy z grupy telekomunikacja i usługi.
Na uroczystej gali, która odbędzie się 5 grudnia, przyznamy wyróżnienia najbardziej wartościowym rodzimym markom i wręczymy statuetki Marqa 2007 siedmiu najmocniejszym znakom towarowym.