Polacy coraz chętniej kupują odzież z najwyższej półki, dlatego kolejne marki coraz chętniej decydują się na otwieranie sklepów w naszym kraju. Na towary luksusowe wydajemy już nawet 3 mld zł rocznie. Odzież GF Ferre w Polsce sprzedaje Lilla Distribution Poland – do tej pory odzież tej włoskiej marki można było kupić w jej salonach Lilla Moda, gdzie są też kolekcje Versace, Iceberg czy Just Cavalli.

– Wyniki sprzedaży tej marki były bardzo dobre, więc postanowiliśmy otworzyć dla niej oddzielny butik. W Polsce jest ogromne zapotrzebowanie na marki luksusowe, rozmawiamy o wprowadzeniu na nasz rynek następnych brandów – mówi Paulina Brzezińska z firmy Lilla Distribution Poland.

Jest to już kolejne podejście GF Ferre – pierwszy firmowy butik ruszył w Warszawie jeszcze w latach 90., został jednak szybko zamknięty. Rynek nie był wówczas wystarczająco przygotowany na tego typu produkty. Od tamtego czasu sytuacja się zmieniła – działają salony Burberry, Max Mary, Ermenegilda Zegny. W tym roku debiutów było sporo – m.in. latem ruszyłsalon Emporio Armani.

– Jesteśmy zadowoleni z jego wyników, dlatego szukamy lokali w Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie. Jeden chcielibyśmy otworzyć w przyszłym roku – mówi Jerzy Mazgaj, właściciel spółki Paradise Group, która wprowadziła markę do Polski. Wcześniej otworzyła też salon Burberry, na razie tylko w Warszawie. Ermenegildo Zegna poza stolicą działa też już w Poznaniu. Prezes Mazgaj chce sfinalizować w 2008 r. wprowadzenie kolejnej marki.

Nowe brandy wprowadza też Lilla Distribution Poland i jej spółki – niedawno ruszył pierwszy salon Guess by Marciano, otwierane są też sieci innych marek grupy, jak Max Mara, Marella, Liu Jo – w przyszłym roku planowane jest 20 sklepów.