Organizacja non profit Climate Counts co roku prowadzi ranking firm, oceniając ich działania pod kątem ochrony klimatu. W tym roku DHL została wyróżniona za dokładne pomiary swojego oddziaływania na globalne ocieplenie, które prowadzi od 2001 r. Doceniono też jej program „Go Green”.
DHL wykorzystuje nowoczesne technologie, takie jak silniki hybrydowe, biopaliwa i telematyka – system technologii łączącej komunikację bezprzewodową i GPS zapewniający kierowcom szybszą i bardziej dokładną nawigację, co przyczynia się do zmniejszania emisji CO2. – Z naszej ankiety wynika, że 45 proc. klientów przy wyborze firmy transportowej zwraca uwagę na aspekt środowiskowy – tłumaczy Anna Mazurek.
Wszyscy klienci DHL mogą wysyłać dokumenty w bezpłatnych kopertach ekologicznych z certyfikatem FSC, który oznacza, że drewno, z których są produkowane, pochodzi z lasów objętych zasadami dobrej gospodarki leśnej. Rocznie DHL wydaje ponad 1,2 mln takich kopert.
[ramka][srodtytul]DHL[/srodtytul]
przychody: 919 mln zł