AgustaWestland włączył zakłady PZL Świdnik do programu budowy swego największego helikoptera – AW 101.
Potentat zamierza dofinansować powstanie w PZL nowej linii produkcyjnej. Byłby to potężny zastrzyk technologii i zamówień dla zatrudniających 4 tys. pracowników zakładów w Świdniku. Ale w podpisanym właśnie kontrakcie Włosi zastrzegli, że uzależniają realizację zamówienia od wyników prywatyzacji polskiej firmy.
[wyimek]150 mln zł zarobiły PZL Świdnik dzięki zamówieniom kooperacyjnym AgustaWestland w 2008 r.[/wyimek]
Czy to próba nacisku na właściciela PZL – Agencję Rozwoju Przemysłu? W lutym ARP podała, że sprzedaż Świdnika (420 mln zł przychodów w 2008 r.) będzie negocjować w pierwszej kolejności z czeskim inwestorem Aero Vodochody.
– Ze względu na obecną sytuację, związaną z procesem prywatyzacji PZL Świdnik, umowa zawiera klauzulę, która dopuszcza możliwość rozwiązania kontraktu w przypadku zmiany większościowego akcjonariusza w spółce – mówi Matthew Harvey, dyrektor przedstawicielstwa AW w Polsce.