Jest to rozwiązanie, które może pomóc klientom chcącym kontrolować zużycie energii elektrycznej. Energa proponuje bowiem instalację licznika przedpłatowego na życzenie odbiorcy.
Na czym to polega? Podobnie jak w przypadku telefonów komórkowych, można kupić kartę, która „doładowuje konto” poboru energii. Po włożeniu jej do specjalnego licznika, można zużywać elektryczność, ale tylko za taką kwotę, jaką zapłaciliśmy kupując kartę.
W Polsce rozwiązanie to jest swego rodzaju nowością. Za granicą jednak, na przykład w Wielkiej Brytanii, jest stosowane dość często, na przykład w lokalach przeznaczonych do wynajmu.
- System ten pozwala na dowolną częstotliwość zakupów porcji energii – mówi Ireneusz Kulka, wiceprezes Energi-Obrót. - Klient sam decyduje, czy chce kupować porcję energii wystarczającą na kilka dni, tydzień, miesiąc. To doskonałe rozwiązanie dla osób wynajmujących mieszkania, czy garaże lub okresowo korzystających z domków letniskowych albo zimowych – wyjaśnia.
Obecnie produkt będzie dostępny na terenie oddziałów w Gdańsku, w Słupsku i w Płocku, a do końca roku na całym obszarze obsługiwanym przez grupę Energa. Tylko w oddziale w Toruniu, usługa będzie dostępna od I kwartału 2011 r.