Reklama

Czy DT mataczyło na słowackim rynku hurtowym?

Publikacja: 20.12.2010 14:27

Komisja Europejska

rozpoczęła procedurę wyjaśniające, czy i na ile przedstawiciele

Deutsche Telekom

byli zaangażowani w działania swojej spółki zależnej

Slovak Telekom

Reklama
Reklama

, co do których Komisja żywi podejrzenia, iż były antykonkurencyjne.

Chodzi o zasady dostępu telekomunikacyjnego dla konkurentów słowackiego operatora narodowego oraz podejrzenie o ograniczanie marż na rynku usług dostępowych. Postępowanie przeciw Slovak Telekom podjęte zostało przez Komisję w kwietniu 2009 r. (w tym samym czasie, kiedy podobne postępowanie zostało rozpoczęte przeciw Telekomunikacji Polskiej), ale do tej pory jeszcze nie rozstrzygnięte. Komisja podkreśliła w swoim komunikacie, że rozszerzenie zasięgu postępowania na DT w żadnym stopniu nie przesądza o ewentualnym stwierdzeniu antykonkurencyjnych działań na Słowacji.

Przedstawiciele Deutsche Telekom, cytowani przez agencję Bloomberg, wyrażali zdziwienie, czemu Komisja zdecydowała się rozszerzyć zasięg postępowania. Deutsche Telekom ma 51 proc. udziałów słowackiego telekomu.

Komisja Europejska podjęła postępowanie przeciw Slovak Telekom w okresie (2009 r.), kiedy słowacki urząd antymonopolowy stwierdził antykonkurencyjne praktyki operatora w związku z ograniczaniem marż i pakietowaniem usług, wymierzając my 17,5 mln euro kary.

Komisja Europejska

rozpoczęła procedurę wyjaśniające, czy i na ile przedstawiciele

Pozostało jeszcze 93% artykułu
Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama