Podczas gdy na świecie firma RIM produkująca smartfony BlackBerry traci udział rynkowe, w Polsce sprzedaż jej produktów szybko rośnie – mówi Łukasz Braun, odpowiedzialny za rozwój i sprzedaż w dziale PC&Mobile z firmy Tech Data, która od końca zeszłego roku jest bezpośrednim dystrybutorem tej marki na naszym rynku. Jego firma dostarcza smartfony dla sieci Play i Plus. Orange i T-Mobile mają na te aparaty umowy globalne.
Jak podkreśla Łuksza Braun szczególnie dobrze ze sprzedażą BlacBerry radzi sobie Play. – Z analiz firmy GfK Polonia wynika, ze w lipcu aparaty BlackBerry stanowiły 5,7 proc. wszystkich sprzedanych telefonów w tej sieci. W sierpniu udział ten wyniósł 4 proc. – mówi Łukasz Braun. Jego zdaniem to bardzo dobry wynik, bo świadomość tej marki w Polsce dopiero zaczyna być budowana.
Czy jednak ostanie kłopoty BlackBerry na świecie (z powodu awarii użytkownicy nie mogli korzystać z poczty i innych usług) nie zniechęcają klientów w Polsce do tej marki? – Jeszcze za wcześnie to oceniać. Zobaczymy – mówi Łukasz Braun.