Krakowski Comarch uruchomił dział, który będzie się zajmował projektowaniem i tworzeniem rozwiązań opartych na technologii NFC (ang. Near Field Communications).

Pierwszym przedsięwzięciem w tym zakresie realizowanym przez firmę jest wspólny projekt z Nokią dla Muzeum Narodowym w Krakowie. Dzięki wykorzystaniu technologii NFC każdy odwiedzający Galerię Sztuki Polskiej XX wieku w Gmachu Głównym muzeum może pozyskać dodatkowe informacje, zdjęcia, nagrania i filmy na temat dwudziestu wybranych dzieł opatrzonych specjalnymi znacznikami, tzw. tagami NFC. Muzeum wypożycza telefon Nokia C7 z technologią NFC umożliwiający skorzystanie z przewodnika.

- Projekt zrealizowany we współpracy z Nokią jest jednym z pierwszych, jeśli nie pierwszym, przedsięwzięciem tego typu. Obecnie testujemy jak użytkownicy oswajają się z tą nową technologią. O NFC dużo się mówi od dłuższego czasu, jednak dopiero teraz technologia zaczyna osiągać masę krytyczną, zdolną wygenerować realny impuls do budowy komercyjnych rozwiązań z jej udziałem. Comarch jest w stanie stworzyć na bazie NFC dowolne rozwiązanie dla rynków B2C oraz B2B – mówi Grzegorz Wąchocki, kierownik ds. badań i rozwoju w dziale rozwiązań mobilnych Comarch.