Reklama

Hurtownik LTE: wyższe przychody, ale i straty; zasięg indoor - 8 proc.

Aktualizacja: 16.05.2012 08:40 Publikacja: 16.05.2012 08:26

18,3 mln zł przychodów, czyli trzy razy więcej niż w I kw. 2011 r. zanotowała grupa przez pierwsze trzy miesiące 2012 r. dostarczając spółkom z grupy telekomunikacyjno-medialnej Zygmunta Solorza-Żaka hurtowo przepływności w technologiach mobilnej transmisji danych: HSPA+ i LTE.

Za to, za sprawą ponoszonych kosztów wyniki operacyjny i netto były głębiej pod kreską niż przed rokiem. Fundusz kontrolowany przez Zygmunta Solorza-Żaka zanotował 26,2 mln zł straty operacyjnej i 28,75 mln zł straty netto. W I kw. 2011 r. NFI miał na minusie odpowiednio: 1,47 mln zł i 3,67 mln zł.

Strata na poziomie EBITDA grupy wyniosła 11 mln zł, wobec 4,5 mln zł rok temu.

Na te wyniki złożyły się przede wszystkim wyniki spółek zależnych Midasa: Centernetu, Mobylandu i Aero 2, które są właścicielami częstotliwości z zakresu m.in. 1800 MHz i 900 MHz.

Midas przedstawił też już częściowo skutki emisji blisko 1,2 mld akcji (choć liczba walorów, na które dzieli się kapitał jeszcze jej w raporcie nie uwzględnia). W związku z tym wykazał na koniec marca ponad 304 mln zł gotówki.

Reklama
Reklama

Potencjał przychodowy grupy widać w bilansie, gdzie fundusz wykazał ponad 150 mln zł tzw. przychodów przyszłych okresów. To zobowiązania do realizacji usług zamówionych przez Cyfrowy Polsat, Polkomtel i Sferię. Midas poinformował też, że w I kw. br. wartość uzyskanych zamówień przekroczyła 200 mln zł.

Midas wykazuje przychody, gdy klienci operatorów zużywają dostarczane przez niego hurtowo gigabajty. Na koniec marca wartość usług do rozliczenia z satelitarną platformą wynosiła ponad 112 mln zł. Z Polkomtelem – ponad 7 mln zł.

We wtorek, prezentując dane Cyfrowego Polsatu prezes spółki Dominik Libicki mówił, że liczy na to, iż zasięg usług LTE do końca roku wzrośnie wraz z inwestycjami prowadzonymi przez partnera platformy. – Zasięg LTE outdoor (poza budynkami – red.) to dziś około 20 proc. (populacji – red.). Indoor (w budynkach – red.) oceniam na 8 proc. – powiedział.

Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama