Tylko w ubiegłym roku klienci internetowego VoD (wideo na żądanie) zapłacili za filmy 50 mln zł - szacuje Research.NK (dział badawczy portalu społecznościowego NK.pl) i agencja Socializer, na podstawie wyników badań dotyczących korzystania z telewizji na życzenie.
Wynika z nich, że aż 39 proc. internautów skorzystało z VoD co najmniej kilka razy w roku. Korzystanie z tego typu usług przynajmniej "raz na jakiś czas" częściej deklarują kobiety (42 proc.), niż mężczyźni (36 proc.)
Osoby, które korzystają z VoD najczęściej wybierają ipla.tv (19 proc.), cyfrowypolsat.pl i vod.pl (po 11 proc.), a także multimedia.pl (9 proc.)
Jednak to platforma cyfrowypolsat.pl posiada najwierniejszych użytkowników, korzystających z niej codziennie (3,3 proc.). Natomiast ipla.tv ma największą liczbę tych, którzy korzystają z niej kilka razy w roku (8,4 proc.)
Badanie prezentuje także potencjał poszczególnych dostawców. Najwięcej użytkowników, którzy w ciągu najbliższych 6 miesięcy skorzystałoby z VoD konkretnego dostawcy, wybrało cyfrowypolsat.pl. Z jego usług skorzystałoby prawie 27 proc. odbiorców. Kolejne miejsca zajmują multimedia.pl (prawie 25 proc.), ipla.tv i vod.pl (po prawie 24 proc.)