Reklama

Grupa TP zaczyna inaczej prezentować dane

Aktualizacja: 17.04.2013 13:51 Publikacja: 17.04.2013 13:41

Przygotowująca się do fuzji dwóch głównych spółek grupa Telekomunikacja Polska (Orange Polska) zmienia sposób prezentacji danych, w tym przede wszystkim pozycji w części sprawozdań poświęconej przychodom w podziale na segmenty.

W nowej wersji KPI zmienią się też kolejne i historyczne wartości wskaźnika grupy: ARPU, SAC i SRC.

Według zaprezentowanego dziś porównania w nowej wersji prezentacji wskaźniki ogólnie wyglądają lepiej niż do tej pory: ich wartości są wyższe w przypadku ARPU, a niższe dla SAC i SRC.

Dla przykładu porównanie danych dla IV kw. 2012 roku:

* ARPU (przychód od abonenta w miesiącu) z tytułu usług broadbandowych w nowej formule to 57,8 zł, podczas gdy w starej 56,1 zł;

Reklama
Reklama

* ARPU z usług mobilnych (mieszane) w nowej formule to 37,9 zł (w starej 36,8 zł);

* SAC (koszt pozyskania klienta) w segmencie post-paid w nowej formule  spada do 538,8 zł z 655 zł w starej;

* SRC (koszt zatrzymania klienta) w segmencie post-paid w nowej formule obniżył się zaś do 388,9 zł z ponad 622 zł w formule starej.

Różnice w poziomach SAC i SRC telekom tłumaczy eliminacją dotychczasowych kosztów „międzysegmentowych".

TP o planowanej zmianie poinformowała dziś na stronie www w części dla inwestorów i analityków. Dział relacji inwestorskich odpowiada na pytania dotyczące zmiany telefonicznie. Spółka zamieściła też prezentację pokazującą w jaki sposób zmieniła się klasyfikacja linii usługowych do poszczególnych linii przychodowych.

TP poinformowała, że rezygnuje z prezentacji kwartalnych wyników finansowych oddzielnie dla pionu mobilnego i stacjonarnego (pokaże jeden połączony segment).

Reklama
Reklama

Nowe podejście pokazuje np., że przychody z ruchu głosowego sieci komórkowej Orange spadły w ub.r. o 280 mln zł do 3,95 mld zł.

Przygotowująca się do fuzji dwóch głównych spółek grupa Telekomunikacja Polska (Orange Polska) zmienia sposób prezentacji danych, w tym przede wszystkim pozycji w części sprawozdań poświęconej przychodom w podziale na segmenty.

W nowej wersji KPI zmienią się też kolejne i historyczne wartości wskaźnika grupy: ARPU, SAC i SRC.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Reklama
Reklama