Rpkom.pl: Jaką wartość według Pana jest warty światowy rynek oprogramowania dla operatorów telekomunikacyjnych?
Lucas Skoczkowski, prezes Redknee
: Biznes Redknee rozwijał się do tej pory głównie za sprawą upowszechniania się usług mobilnych: głosowych i transmisji danych. Widzimy potrzebę dostawców tych usług, aby je monetyzować, a jednocześnie coraz pilniejsze stają się również potrzeby aby wykorzystywać do tego celu bardziej wyrafinowane, działające w czasie rzeczywistym rozwiązania billingowe i narzędzia do obsługi klienta. Co do wielkości rynku, zgadzamy się z analizami firmy Gartner, która przewiduje, że światowy rynek IRCM (ang. Integrated Revenue and Customer Management - Zintegrowane zarządzenie przychodami i klientami) będzie rósł z około 18 mld dol. w tym roku do około 20 mld w roku 2017.
- W których segmentach rośnie ten rynek?
Podane liczby odzwierciedlają inicjatywy dostawców usług komunikacyjnych, którzy starają się wypracowywać przychody z nowych usług i zdobywać znaczącą pozycję w mobilnym ekosystemie, czy to chodzi o dostarczanie bardziej spersonalizowanych usług abonentom, czy jeśli chodzi o budowanie partnerstw z dostawcami treści, jako stroną trzecią. Spodziewamy się utrzymującego się wzrostu, jako że dostawcy usług komunikacyjnych wykorzystują oprogramowanie billingowe do transformacji swoich biznesów, tak aby uzyskać wzrost przychodów, poprawić poziom satysfakcji klientów i obniżyć odsetek rezygnacji.