- W ciągu mijającego roku przyrostu użytkowników Internetu w Polsce wyraźnie wzrosła. O ile w ciągu 2012 roku liczba użytkowników Internetu w Polsce wzrosła o ok. 1 proc., o tyle w 2013, do października, wzrost ten wynosi 5 proc. – komentuje Kuba Antoszewski, PR manager firmy badawczej MillwardBrown, która opublikowała właśnie kolejną edycję swojego raportu NetTrack. Między sierpniem i październikiem do Internetu wchodziło w Polsce 18,9 mln internautów.
Gros internautów to osoby stale korzystające w sieci. Codziennie lub prawie codziennie z Internetu korzysta w Polsce 68,2 proc. internautów. 21,8 proc. robi to kilka razy w tygodniu. Zdecydowana większość - 96,2 proc. – surfuje po sieci z domu. - Na uwagę zasługuje również dynamiczny wzrost mobilnego korzystania z Internetu (3,2 proc. pod koniec 2012 roku i 8 proc. w październiku 2013) – podkreśla Antoszewski. Poza domem do Internetu wchodzi 31,6 proc. użytkowników sieci. - Widać również powolny, ale jednak wzrost liczby seniorów używających Internetu – mówi Antoszewski. W najnowszej edycji badania osoby powyżej 60. roku życia stanowią 7 proc. wszystkich internautów w Polsce. Największa grupą internautów są 25-39-latkowie (stanowią 40 proc.), kolejni są internauci w wieku 40-59 lat (28 proc.) oraz 15-24-latkowie: 25 proc.
Pytani o znane wytryny w sieci polscy internauci od ręki wymieniają przede wszystkim Google.pl (wskazuję na nią 62,7 proc.), Allegro.pl (znana 49,3 proc. Polaków) oraz Facebook.com ( 44,9 proc. wskazań). Najpopularniejszymi witrynami (internauci są pytani o to, jaką witrynę odwiedzili w ciągu ostatniego miesiąca) są także Google.pl (92,8 proc. wskazań), YouTube.com ( 63,6 proc.) oraz Allegro.pl ( 62,2 proc.).