52,4 mln sztuk nowych urządzeń typu tablet trafiło do rąk użytkowników w drugim kwartale 2014 roku- wynika z raportu firmy badawczej Strategy Analytics. To o 4,7 proc. więcej w porównaniu rok do roku. Słabiej na tle rosnącego rynku wyglądają dominujący dotychczas Apple i Samsung.
Mimo, że dwóch największych producentów wciąż zajmuje czołowe pozycję jeśli chodzi o liczbową sprzedaż, to spada ich udział w rynku. Obecnie jest to łączenie ponad 40 proc. globalnej sprzedaży.
Apple sprzedało w ciągu trzech miesięcy 13,3 mln iPad'ów, podczas gdy rok wcześniej drugi kwartał koncern zamknął wynikiem 14,6 mln.
Analogicznie wygląda sytuacja Samsunga, który stracił w stosunku do poprzedniego roku 400 tys. odbiorców i sprzedał 8 mln egzemplarzy swoich tabletów.
Trzecia lokata przypadła Asusowi, który wprowadził na rynek 2,6 mln swoich tabletów, co oznacza prawie 24 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego.