Strategy Analytics: rynek tabletów w II kw. 2014: słabsi giganci

Publikacja: 20.08.2014 10:48

52,4 mln sztuk nowych urządzeń typu tablet trafiło do rąk użytkowników w drugim kwartale 2014 roku- wynika z raportu firmy badawczej Strategy Analytics. To o 4,7 proc. więcej w porównaniu rok do roku. Słabiej na tle rosnącego rynku wyglądają dominujący dotychczas Apple i Samsung.

Mimo, że dwóch największych producentów wciąż zajmuje czołowe pozycję jeśli chodzi o liczbową sprzedaż, to spada ich udział w rynku.  Obecnie jest to łączenie ponad 40 proc. globalnej sprzedaży.

Apple sprzedało w ciągu trzech miesięcy 13,3 mln iPad'ów, podczas gdy rok wcześniej drugi kwartał koncern zamknął wynikiem 14,6 mln.

Analogicznie wygląda sytuacja Samsunga, który stracił w stosunku do poprzedniego roku 400 tys. odbiorców i sprzedał 8 mln egzemplarzy swoich tabletów.

Trzecia lokata przypadła Asusowi, który wprowadził na rynek 2,6 mln swoich tabletów, co oznacza prawie 24 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego.

Najlepiej prezentują się statystyki Lenovo, które zanotowało ponad 60 proc. wzrost sprzedaży i wprowadziło na rynek 2,4 mln swoich produktów.

Stawkę w zestawieniu zamyka Acer, którego sprzedaż drastycznie spadła w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W drugim kwartale 2014 do konsumentów trafił tylko milion urządzeń tego producenta, co oznacza spadek o 35,2 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Coraz silniej swoją obecność pokazują inni producenci, których sumaryczna sprzedaż wzrosła o 15 proc. i wynosi 25,2 mln egzemplarzy. Należą do nich przede wszystkim mniejsi, często lokalni producenci urządzeń z niższej i średniej półki cenowej.

Dane IDC dla II kw. br. można znaleźć tutaj.

Dane Strategy Analytics dla I kw. br. są zaś tutaj.

52,4 mln sztuk nowych urządzeń typu tablet trafiło do rąk użytkowników w drugim kwartale 2014 roku- wynika z raportu firmy badawczej Strategy Analytics. To o 4,7 proc. więcej w porównaniu rok do roku. Słabiej na tle rosnącego rynku wyglądają dominujący dotychczas Apple i Samsung.

Mimo, że dwóch największych producentów wciąż zajmuje czołowe pozycję jeśli chodzi o liczbową sprzedaż, to spada ich udział w rynku.  Obecnie jest to łączenie ponad 40 proc. globalnej sprzedaży.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy