Jak skutecznie rozwijać eksportową ekspansję, w jaki sposób wzmacniać przewagę nad konkurencją, na czym opierać budowę polskich marek – to zagadnienia poruszane na konferencji Polska, Europa, Świat – Go Poland, Go Global zorganizowanej w Warszawie przez „Rzeczpospolitą" i HSBC Bank Polska.
Konferencja zgromadziła prezesów i menedżerów przedsiębiorstw rozwijających się na zagranicznych rynkach, reprezentantów instytucji i organizacji gospodarczych, izb przemysłowo-handlowych, a także międzynarodowych firm doradczych i konsultingowych. W programie znalazły się prezentacje ekspertów zajmujących się problematyką internacjonalizacji firm oraz dyskusje w gronie przedstawicieli biznesu.
Więcej polskiego
– Ekspansja zagraniczna polskich firm jest jednym z zasadniczych założeń strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Jednym z zadań jest zmiana polskiego modelu gospodarczego i oparcie naszej konkurencyjności na innowacjach i nowoczesnych technologiach – napisał w liście do uczestników konferencji prezydent Andrzej Duda.
Jego zdaniem, w polskim eksporcie większą rolę powinny odgrywać firmy rodzinne. – Wciąż połowa naszej zagranicznej sprzedaży to efekt działalności międzynarodowych koncernów – zaznaczył Duda.
O znaczeniu zagranicznej ekspansji firm dla rozwoju gospodarczego mówił także Jerzy Kwieciński, wiceminister rozwoju. On również zwrócił uwagę na konieczność rozwijania innowacyjności. Podkreślił, że w obecnej perspektywie finansowej UE rząd będzie przeznaczał duże kwoty na wspieranie innowacyjności w polskich firmach. Z takiej pomocy będą mogły korzystać zarówno firmy małe i średnie, jak i duże.