#RZECZoBIZNESIE: Juliusz Windorbski: „Bitwa pod Grunwaldem” poszłaby za 80 mln

Ryzyko, że się straci na rynku sztuki, rozsądnie kupując, jest stosunkowo niewielkie – mówi Juliusz Windorbski, prezes domu aukcyjnego i galerii DESA Unicum.

Aktualizacja: 02.02.2017 13:12 Publikacja: 02.02.2017 12:39

#RZECZoBIZNESIE: Juliusz Windorbski: „Bitwa pod Grunwaldem” poszłaby za 80 mln

Foto: tv.rp.pl

Gość spróbował oszacować wartość „Bitwy pod Grunwaldem” na aukcji.

- Największym problemem „Bitwy pod Grunwaldem” jest jest wielkość. Na rynku sztuki mówi, że cena obrazu rośnie wraz z jego formatem, ale do pewnego momentu. Pewna wielkość stanowi już problem. Bardzo dobre obrazy Jana Matejki średniego formatu powinny kosztować 3-5 mln zł. „Bitwa pod Grunwaldem” mogłaby kosztować 50-80 mln zł – wyliczył Windorbski.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku