#RZECZoBIZNESIE: Juliusz Windorbski: „Bitwa pod Grunwaldem” poszłaby za 80 mln

Ryzyko, że się straci na rynku sztuki, rozsądnie kupując, jest stosunkowo niewielkie – mówi Juliusz Windorbski, prezes domu aukcyjnego i galerii DESA Unicum.

Aktualizacja: 02.02.2017 13:12 Publikacja: 02.02.2017 12:39

#RZECZoBIZNESIE: Juliusz Windorbski: „Bitwa pod Grunwaldem” poszłaby za 80 mln

Foto: tv.rp.pl

Gość spróbował oszacować wartość „Bitwy pod Grunwaldem” na aukcji.

- Największym problemem „Bitwy pod Grunwaldem” jest jest wielkość. Na rynku sztuki mówi, że cena obrazu rośnie wraz z jego formatem, ale do pewnego momentu. Pewna wielkość stanowi już problem. Bardzo dobre obrazy Jana Matejki średniego formatu powinny kosztować 3-5 mln zł. „Bitwa pod Grunwaldem” mogłaby kosztować 50-80 mln zł – wyliczył Windorbski.

Pozostało 85% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy