Sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki robimy zakupy

Inteligentne algorytmy stosowane przez takich gigantów, jak Google czy Facebook, niemal nieustannie analizują naszą aktywność w internecie. Pomagają nam też w zakupach online.

Publikacja: 03.09.2018 21:00

?AI, AR i Big Data – te technologie są przyszłością e-commerce i umożliwią personalizację zakupów.

?AI, AR i Big Data – te technologie są przyszłością e-commerce i umożliwią personalizację zakupów.

Foto: eBay Polska

Sztuczna inteligencja nie tylko zrewolucjonizuje wiele urządzeń elektronicznych i zmieni sposób naszej interakcji z nimi, ale również wpłynie na wiele sfer naszego życia. Już teraz Google czy Facebook wykorzystują AI, by dostarczyć najlepiej dopasowane do naszych oczekiwań treści. Jak twierdzą eksperci, AI kompletnie zmodyfikuje również sposób, w jaki będziemy robić zakupy. Do tej rewolucji szykują się już giganci e-handlu, jak Amazon, chiński Alibaba (do niego należy platforma Aliexpress) czy eBay. Ten ostatni w br. – do prac nad rozwiązaniami z zakresu sztucznej inteligencji – na stanowisko głównego naukowca powołała Jana Pedersena, dotychczasowego specjalistę ds. analizy danych w Twitterze.

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy