W kryzysowym roku Lufthansa zrealizowała swój główny cel, osiągnęła zysk operacyjny, który zmalał wprawdzie do 130 mln euro z 1,3 mld rok wcześniej, ale analitycy liczyli tylko na 31 mln. – To dobry sygnał dla rynku, bo osiągnięty mimo fatalnych warunków – stwierdził Robert Czerwensky, analityk z DZ Banku. Uwe Weinreich z UniCreditu uważa, że IV kwartał był nieco lepszy w przewozach dzięki niższym cenom paliwa i pierwszym rezultatom programu cięcia kosztów.
Linia mocno odczuła spadek popytu na przewozy i konkurencję tanich linii: jej obroty zmalały o 10 proc., do 22,3 mld euro. W całym roku firma poniosła stratę netto 112 mln euro po zysku 542 mln w 2008 r. W związku z tym Lufthansa nie wypłaci dywidendy za 2009 r. Ostatnia wynosiła po 0,7 euro na akcję. Do końca 2011 r. linia chce zmniejszać koszty o miliard euro rocznie.