– Pomimo dużej konkurencji i wolniej rosnącej sprzedaży wody w Polsce udało się nam zwiększyć w tym roku udziały w rynku i utrzymać wysoki wzrost obrotów – mówi Marek Wojtyna, prezes spółki Żywiec Zdrój, której właścicielem jest francuski koncern Danone.
Jak policzył instytut badawczy Nielsen, przez dziesięć miesięcy tego roku udziały rynkowe Żywca Zdroju w ujęciu wartościowym sięgnęły 28,7 proc. W tym samym okresie ubiegłego roku wynosiły 26 proc.
Natomiast z 17,7 do jednej piątej zwiększył się w tym roku udział marki w rynku pod względem wielkości sprzedaży.
Szczególnie udany był dla niej październik. Na Żywiec Zdrój wydaliśmy wówczas niemal co trzecią złotówkę przeznaczoną na wodę. Łącznie w ciągu dziesięciu miesięcy 2008 r. wydatki Polaków na wodę butelkowaną zbliżyły się do 2 mld zł. To o prawie jedną dziesiątą więcej niż w całym ubiegłym roku.
W Żywcu Zdroju przyznają, że walka o utrzymanie pozycji lidera rynku wody jest coraz trudniejsza. – Aby ją zachować, musieliśmy zwiększyć w tym roku wydatki na działania promocyjne – wyjaśnia Marek Wojtyna. Sposobem na umocnienie pozycji ma być także zwiększanie oferty produktów pod marką Żywiec Zdrój. W końcu 2007 r. spółka wprowadziła na rynek butelkowane herbaty, a w maju tego roku gazowane napoje Żywiec Zdrój o smaku cytrynowym i pomarańczowym. – Widzimy już efekty naszej inwestycji. W październiku osiągnęliśmy 26,7 proc. udziałów tej kategorii w ujęciu wartościowym, co daje nam pierwsze miejsce – mówi Marek Wojtyna.