Strata netto w tym roku będzie rekordowa, bo na rynku utrzymują się wyjątkowo trudne warunki – wyjaśnia spółka (w 2008 r. zysk netto Iberii zmalał o 90 proc., do 32 mln euro). Linia zatwierdziła więc zarysy planu cięcia kosztów, by minimalizować skutki kryzysu. Iberia prowadzi od lipca 2008 r. rozmowy o fuzji z BA, co dałoby trzeciego na świecie przewoźnika pod względem obrotów. Teraz mogłaby ogłosić redukcję załogi, co zdaniem hiszpańskich mediów skomplikuje rozmowy z BA.
Dziennik ekonomiczny „Cinco Dias” ujawnił, że rada dyrektorów Iberii stwierdziła na ostatnim posiedzeniu, iż doszło do zablokowania dyskusji z brytyjskim partnerem. Przeszkodami w fuzji są program emerytalny w BA (Iberia chciałaby znać szczegóły) i tryb samej fuzji (techniczny, finansowy, podział władzy). Szef BA Willie Walsh zapewniał jednak ostatnio, że opóźnienie w rozmowach nie zagraża związkowi obu linii.