Sprzedaż Jeronimo Martins wzrosła w porównaniu z ub. rokiem o 6,6 proc., do 3,4 mld euro, wynik netto bez czynników jednorazowych o 23,3 proc., do 76 mln euro.
Za dobre wyniki, lepsze od prognoz analityków, odpowiada choćby sfinalizowanie przejęcia ponad 280 sklepów Plus w Polsce i Portugalii. Grupa działa w Portugalii, gdzie prowadzi sieci różnego typu sklepów, oraz w Polsce, gdzie jest właścicielem największej firmy handlowej – dyskontowej sieci Biedronka. Jej sprzedaż liczona w euro wzrosła w I połowie roku jedynie o 3,9 proc., do 1,7 mld euro. Jednak dynamika w przypadku wyników liczonych w złotych wyniosła 33,4 proc., a wynik sklepów, które działają już od co najmniej roku, jest lepszy o 7,9 proc.
Biedronka ma w Polsce ponad 1,4 sklepów, jednak jej udział w wynikach koncernu spadł do 49,8 proc. z 51 proc. na koniec czerwca ub.r.