Duże zainteresowanie akcjami firmy odzieżowej to z pewnością skutek zaprezentowania strategii. Wczoraj inwestorzy zareagowali na dokument opublikowany w środę pod koniec sesji.

Próchnik zapowiada przede wszystkim rozbudowę sieci handlowej. W ciągu dwóch lat chce otworzyć 15 salonów (teraz ma ich 23). Pieniądze na ten cel mają pochodzić z zatwierdzonej już emisji z prawem poboru, do której zapewne dojdzie na początku przyszłego roku. Z planowanych ze sprzedaży papierów ponad 12 mln zł część środków zasili kapitał obrotowy.

Spółka handlująca odzieżą męską zamierza również przejąć firmę z segmentu odzieży damskiej z rozbudowaną siecią sprzedaży. Dodatkowo zakłada kupno innej marki odzieży damskiej. Nie podaje jednak szczegółów. Zarząd łódzkiej spółki przyznaje jedynie, że to zapewniłoby Próchnikowi już w 2010 r. obroty na poziomie 80 mln zł (po trzech kwartałach tego roku przychody wyniosły 21,6 mln zł).