Ikona kosmetycznego biznesu

Dr Irena Eris to nie tylko najmocniejsza polska marka na rynku kosmetycznym, ale też symbol jednej z najbardziej podziwianych polskich firm

Publikacja: 10.12.2009 00:41

Prawie połowa Polaków rozpoznaje markę Dr Irena Eris, a co czwarty jej używa – wynika z badania opinii społecznej, które pomogło nam obliczyć moc polskich marek. W kategorii kosmetyków i produktów higienicznych w tym roku najmocniejsza okazała się właśnie Dr Irena Eris.

Flagowa marka rodzinnej spółki, założonej przed 26 laty i prowadzonej do dziś przez Irenę Eris i jej męża Henryka Orfingera, firmuje już nie tylko kosmetyki, ale także dwa inne przedsięwzięcia związane z rynkiem urody – 23 instytuty kosmetyczne i dwa luksusowe hotele spa. To jeden z najbardziej udanych w Polsce przypadków rozszerzenia marki. Tak dalece skuteczny, że w tym roku, gdy po raz pierwszy spółka przekazała nam całość przychodów uzyskanych pod swą główną marką, znalazła się na 255. pozycji w rankingu wartości i okazała najmocniejszym brandem w swej kategorii.

Dr Irena Eris jest podręcznikowym przykładem tego, co powinno się składać na dobrą markę. Przede wszystkim to dobry, innowacyjny produkt. Tak dobry, że w pierwszych latach działalności firmy marketing szeptany był podstawą jej ekspansji; klientki polecały znajomym kremy mało jeszcze znanego prywatnego producenta. Ten atut firma utrzymała do dziś – w tym roku pod względem postrzeganej jakości marka Dr Irena Eris dostała najwięcej punktów w swej kategorii. Mocną stroną marki są też od lat innowacje, nie tylko zresztą produktowe.

Firma jako pierwszy z krajowych producentów zdecydowała się przed kilkoma laty na marketingowy podział biznesu. Na tańszym, popularnym rynku rywalizuje marka Lirene, a w aptekach Pharmaceris.

Pod flagowym brandem Dr Irena Eris już tylko w wybranych dobrych perfumeriach firma sprzedaje droższe serie kosmetyków premium, które wykorzystują najnowsze osiągnięcia kosmetologicznej technologii: nanocząsteczki, mitochondria. W 2010 r. spółka chce wprowadzić światową innowację: kosmetyki chroniące zakończenia chromosomów, czyli telomery. W ten sposób wyniki prac jej centrum naukowo-badawczego zbiegły się z tegoroczną Nagrodą Nobla za badania nad telomerami.

Innowacyjne produkty i przemyślana dystrybucja mają pomóc marce zdobyć udział w selektywnym rynku zarezerwowanym do niedawna dla światowych brandów. W niezbędnym do tego wzmocnieniu prestiżu marki pomogło sięgnięcie po francuską gwiazdę Emmanuelle Seigner. Bo choć firmę nadal wspiera marketing szeptany, spółka od lat wzmacnia go także reklamą.

Rodzinna firma Ireny Eris i Henryka Orfingera w naszym rankingu mocy odniosła podwójny sukces. Tym drugim jest awans na piątą pozycję popularnej marki Lirene, która zanotowała największy w swej kategorii wzrost mocy. Jej również pomagają w ekspansji innowacje produktowe i marketingowe.

Wyniki tegorocznego rankingu mocy potwierdzają teorię o efekcie szminki, który sprawia, że w gorszych czasach konsumenci chętnie sięgają po kosmetyki dla poprawy samopoczucia i urody. Większość polskich marek w tej kategorii zwiększyła w tym roku swą moc albo utrzymała ją na ubiegłorocznym poziomie. Wśród nich są Luksja i Soraya należące do międzynarodowych koncernów, które doceniły i umiejętnie rozwijają potencjał krajowych brandów. Luksja, czołowa polska marka na rynku kosmetyków do mycia ciała i kąpieli (ubiegłoroczny lider w swej kategorii), w tym roku przypominała o sobie nową linią Luksja Creamy oraz nową serią żeli pod prysznic w modnych kolorach.

Jeszcze dłuższa jest lista nowości wprowadzonych przez Sorayę, tegoroczny numer 3 w rankingu mocy. Poza nowościami jej markę wspiera skutecznie popularna aktorka Małgorzata Foremniak.

Filmowych gwiazd nie zatrudnia gdańska Ziaja, która konsekwentnie stawia na połączenie naturalnych składników, nowoczesnych technologii i... niskich cen. Rodzinna firma, obchodząca swoje 20-lecie, wprowadziła w tym roku aż 30 nowych produktów. Związane z tym bardziej intensywne działania promocyjno-reklamowe pomogły zwiększyć sprzedaż kosmetyków Ziai. Mimo to moc marki lekko spadła, co dało jej czwarte miejsce w rankingu.

Anita Błaszczak

Prawie połowa Polaków rozpoznaje markę Dr Irena Eris, a co czwarty jej używa – wynika z badania opinii społecznej, które pomogło nam obliczyć moc polskich marek. W kategorii kosmetyków i produktów higienicznych w tym roku najmocniejsza okazała się właśnie Dr Irena Eris.

Flagowa marka rodzinnej spółki, założonej przed 26 laty i prowadzonej do dziś przez Irenę Eris i jej męża Henryka Orfingera, firmuje już nie tylko kosmetyki, ale także dwa inne przedsięwzięcia związane z rynkiem urody – 23 instytuty kosmetyczne i dwa luksusowe hotele spa. To jeden z najbardziej udanych w Polsce przypadków rozszerzenia marki. Tak dalece skuteczny, że w tym roku, gdy po raz pierwszy spółka przekazała nam całość przychodów uzyskanych pod swą główną marką, znalazła się na 255. pozycji w rankingu wartości i okazała najmocniejszym brandem w swej kategorii.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy