Moc marki jest miarą efektywności zarządzania. Gdyby nie dokonany przez nas zabieg szyfrujący, można by powiedzieć, że moc marki to relacja jej wartości do wielkości rocznej sprzedaży. O ile zatem w rankingu wartościowym dominujący wpływ na pozycję marek ma rozmiar prowadzonej działalności gospodarczej, o tyle moc marki jest od niego niezależna.
Dlatego w rankingu mocy może wygrać każda marka, a jej wiek i rozmiar rynku, na którym działa, nie mają większego znaczenia. Po układzie tabel widać zatem wyraźnie, że mniejsze marki skutecznie konkurują z dużymi.
[srodtytul]Kryzys a parametry[/srodtytul]
Wspomniany zabieg szyfrujący towarzyszy rankingowi już od pierwszej edycji i polega na wprowadzeniu specjalnego współczynnika uniemożliwiającego bezpośrednie odczytanie wartości przychodów ze sprzedaży danej marki (często będących danymi poufnymi). Współczynnik ten zachowuje układ tabeli i proporcje między wszystkimi pozycjami.
W tym roku utrzymaliśmy zeszłoroczne parametry beta wpływające na wartość stopy dyskontowej, istotnej także przy obliczaniu mocy marki. Niestabilność światowych giełd spowodowała anormalne zachowania tych parametrów. W tej sytuacji, zdecydowaliśmy się nie dokonywać ich aktualizacji.