Aviva szuka nowego partnera bankowego

Aviva rozmawia z jednym z dużych banków na temat strategicznej współpracy

Publikacja: 25.05.2010 02:02

Bank Zachodni WBK, który posiada 10 proc. akcji Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie, jest wystawiony na sprzedaż. Tymczasem ubezpieczyciel – jak przyznał prezes grupy Aviva w Polsce Maciej Jankowski – prowadzi rozmowy z dużym bankiem na temat współpracy strategicznej.

Czy rozmowy Avivy można potraktować jako zabezpieczenie przed zmianą właściciela BZ WBK? – To sukcesywna realizacja strategii rozwoju bancassurance w Polsce. Chcemy zwiększać sprzedaż naszych usług w kanale bankowym – tłumaczy Maciej Jankowski.

[wyimek][srodtytul]160 mln zł[/srodtytul] wynosi szacunkowa wartość polskiego rynku ubezpieczeń zdrowotnych w 2009 r.[/wyimek]

Obecnie Aviva współpracuje z kilkoma bankami na podstawie umów dystrybucyjnych, m.in. z Deutsche Bankiem PBC. Ostatnio brytyjski ubezpieczyciel rozpoczął kooperację w zakresie usługi polecenia zapłaty za składkę ubezpieczenia z Bankiem Pekao należącym do włoskiej grupy UniCredit. Od końca maja bieżącego roku klienci Avivy, którzy są jednocześnie klientami banku Pekao i mają tam otwarty rachunek rozliczeniowy, będą mogli uruchomić polecenie zapłaty za polisę przez Internet. Bank Pekao ma kilka milionów klientów i ponad 1020 placówek.

Szef Avivy w Polsce nie potwierdza jednak, że myśli o zakończeniu kooperacji z Bankiem Zachodnim WBK.

– Z sukcesem utworzyliśmy wspólnie towarzystwa ubezpieczeniowe (BZ WBK-Aviva TUO i BA WBK-Aviva Życie – red.). Mamy nadzieję, że będziemy kontynuować strategiczną współpracę, aby wykorzystać tę wyjątkową dla obu stron relację biznesową – podkreśla Jankowski. Dodaje, że nowy partner nie musi koniecznie być duży. W jego opinii ważniejsze jest „zrozumienie wzajemnych potrzeb i potrzeb klienta”.

To nie koniec niespodzianek ze strony Avivy: od czerwca rusza z oferowaniem ubezpieczenia zdrowotnego pod nazwą Pakiet Medyczny „Bądź zdrów”.

– Będzie dostępny zarówno jako osobny produkt, jak i umowa dodatkowa do indywidualnego ubezpieczenia na życie, a od końca czerwca również razem z grupowymi polisami – zapowiada Jankowski.

– Podpisaliśmy kontrakt z grupą Lux Med, obejmujący też przychodnie z nią współpracujące, dzięki czemu nasi klienci będą mieli dostęp do ponad 200 placówek w całym kraju – dodaje.

Ubezpieczenie będzie sprzedawane poprzez agentów własnych (Aviva ma ich około 3,5 tys.). Obecnie tylko 250 tys. spośród 3,2 mln klientów indywidualnych Avivy ma polisę związaną ze zdrowiem.

Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne