Reklama

Mispol połączy się z Makaronami Polskimi

Potwierdziły się informacje „Rzeczpospolitej” - spożywcze spółki Mispol i Makarony Polskie poinformowały oficjalnie, że planują fuzję. Do 23 grudnia mają ustalić warunki transakcji

Publikacja: 13.12.2010 11:07

Mispol połączy się z Makaronami Polskimi

Foto: bloomberg.com

Kurs Mispolu dziś od rana rośnie. Przed godziną 11.00 akcje wyceniano na 7,45 zł, po zwyżce kursu o ponad 5 proc. Z kolei notowania Makaronów Polskich rozpoczęły dzisiejszą sesję od lekkich wzrostów. Teraz kosztują 7,1 zł (+0,1 proc.).

Zarząd Mispolu poinformował, że podczas wczorajszego spotkania przedstawicieli Mispolu i Makaronów Polskich nastąpiło ustalenie planu dalszych prac, dotyczących potencjalnego połączenia obu spółek i stworzenia jednej grupy kapitałowej.

Do 23 grudnia mają zostać ustalone warunki transakcji, w tym parytet wymiany akcji, strategia działania grupy oraz harmonogram połączenia. KPMG Advisory będzie doradcą finansowym.

Mispol nie zamierza poprzestać na fuzji z Makaronami Polskimi. Poinformował również o planach przejęcia mięsnego PMB.

- Celem tych transakcji jest stworzenie dużego podmiotu, działającego w branży spożywczej, o łącznych rocznych przychodach przekraczających 800 mln zł. Połączenie dwóch grup pozwoli osiągnąć istotne synergie sprzedażowe i organizacyjne, co w efekcie umożliwi zdobycie połączonej grupie kapitałowej czołowej pozycji na każdym z rynków, na których działają zamierzające połączyć się spółki – podkreśla zarząd Mispolu.

Reklama
Reklama

Transakcja ma związek z obroną przed przejęciem Mispolu przez litewski fundusz NDX Energija. Chce on kontrolować 33 proc. kapitału spółki. Oferuje 7,2 zł za walor.

Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama